Субота, 28.06.2025, 13:05
Мій сайт
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
фізичне [1]
екологічне виховання [2]
трудове виховання [0]
патріотичне виховання [0]
громадянське виховання [1]
морально-етичне виховання [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » виховні заходи » екологічне виховання

У природі-у рідному домі

                                                « У природі – у рідному домі»                       

 

Мета: формувати дбайливе ставлення до рослинного світу; розширити знання про лікарські рослини; виховувати бажання берегти природу.

Наочне оформлення: з кольорових літер викладено назву свята «У природі – у рідному домі», гербарії лікарських рослин, пам’ятка збирачеві лікарських рослин, Червона книга, книжечки виготовлені дітьми.

Музичне оформлення: українська народна пісня «Ой єсть в лісі калина»; пісня «Три поради» сл. Юрія Рибчинського муз. Ігоря Шамо.

Реквізит: фішки для вікторини, грамоти для переможців.

Обладнання: експозиційні дошки, столи, стільці.

Технічні засоби: магнітофон, акустична система, мікрофони.

                                                 Хід свята

Учитель    Здрастуйте! Здоровенькі були, дорогі діти і гості! «Дай вам, Боже, здоров’я. од віку і до віку!» - так вітаються люди. Природа землі незвичайна і неповторна. Кожен її куточок гарний по-своєму. Духмяний аромат трав дають нам лісові галявини – ці чудові комори лікарських трав. З давніх часів для лікування різних захворювань люди використовували лікарські рослини. Сучасна вітчизняна медицина використовує 230 видів лікарських рослин.

 І сьогодні на презентації проекту «Зелена аптека» ми ознайомимося із цілющими рослинами, що ростуть у нашій місцевості, дізнаємося про рослини занесені до Червоної книги України.

 Подивися уважно і запам’ятай:

 Це довкілля чарівне, дитино.

 Це Земля наша рідна, чудовий наш край,

Мила серцю – твоя Україна!

Подивися, яка Україна твоя,

Вся зелена, квітуча, музична.

І летять в саме серце пісні солов’я:

Ця краса і мелодія – вічна!

1 учень    Цей світ, як казка, як безмежне диво!

 Захоплює, дивує, кличе ввись.

 Життя чарівне, я така щаслива,

 І ти до цього світу придивись.

2 учень    В душі одразу сонечко засяє

 І забринить проміння доброти,

 Бо світ нас всіх, як мати, пригортає,

 Лиш серденько відкрий до світла ти!

3 учень    На що не глянь: на дерево чи квіти,

 На пташку, що в ясній височині

 Співати хочеться, і мріяти, і жити:

 Все дороге і все близьке мені!

Учитель    Група «Дослідників» ознайомить вас із гербарієм лікарських рослин нашого краю.

4 учень    Лікарських рослин у нас багато - 

 Всі хвороби можна лікувати.

5учень    Не дивуйтеся нітрішки,

 Що в берізок молодих

 Ціле літо чисті ніжки

 Білі-білі, наче сніг.

6 учень    Це тому, що в хороводі,

 Коли ми спимо усі,

 По траві берізки ходять,

 Миють ноги у росі.

7 учень    Береза з давніх-давен є символом чистоти, ніжності, тендітності. Білоствола красуня щедро напувала своїм соком, лікувала від хвороб.

8 учень    Кору берези використовують для добування дьогтю, а березовим вугіллям лікують харчові отруєння. Березовий сік – для пиття.

9 учень    Але до всього треба підходити по розумному, а не так:

 Хтось гілку тоненьку берізці одсік.

 Упала вона у траву і лежить.

 І капає, капає, капає сік,

 І кожна краплиночка просить:

-    Жить!..

10 учень    А ця рослина до стежок і доріг тулиться, тому й зветься подорожником. Як прикласти його до рани, то кров зупиниться і рана швидше загоїться.

11 учень    Шпак шипшину не клює,

 Й так здоров’я в нього є,

 А цілющий чай з шипшини –

 Це здоров’я для людини.

12 учень    Шипшина завжди гарна і корисна. Ягоди використовують від простуди. За вмістом вітаміну С шипшина є справжнім чемпіоном у царстві рослин.

13 учень    Барвінок завжди чепуриться серед завмираючої природи у своєму зеленому вбранні. Здавна відома дія барвінку як кровоспинного засобу, його вживали від зубного болю. А ще він може знижувати кров’яний тиск.

1 учень    А це кульбаба. Коріння кульбаби лікарі призначають тим, у кого поганий апетит.

 На леваду я пішла б,

 Ціла купа там кульбаб:

 Ніби сонечка малі

 Посідали на землі.

2 учень    Коли б то не весна,

 Не знали б ми про те,

 Що мати-й-мачуха на світі є.

 Верхня частина листочка – м’якенька, лагідна, наче рука мами, а нижня – холодна, як рука мачухи. Відвар із листя використовують при кашлі.

Учитель    Я бачу ви зацікавилися лікарськими рослинами. Проте, як їх правильно збирати, ви прочитаєте у пам’ятці, яку вам приготувала група «Дослідників».

Пам 'ятка збирачеві лікарських рослин

1. Лікарські трави зберігають свої ці¬лющі властивості недовго. Кора, корені — 3—4 роки, листки, тра¬ва — 1—2 роки. Отже, не заготов¬ляй трави про запас!

2.    Збирати лікарські рослини можна тільки в суху погоду, краще зран¬ку, після того як підсохне роса.

3.    Сушити — в теплому, добре про¬вітрюваному приміщенні: на го¬рищі чи під навісом.

4.    Збирай тільки нижні листки, щоб не зашкодити цвітінню й плодоношенню рослини.

5.    Не поспішай заготовляти коре¬ні, кореневища. Хай достигне

на¬сіння.

6.    Зірвеш усі квіти — не буде насін¬ня, плодів, а отже, не буде сходів на другий рік. Так само не можна зламувати всі квітучі пагони.

7.    Якщо збираєш кору, акуратно зріж гілку з куща чи дерева з того боку, де вони густіші, зріз замасти садо¬вим варом, фарбою для підлоги чи хоч би жовтою глиною.

8.    Заготовляти лікарські рослини на одному і тому самому місці мож¬на не частіше, ніж один раз на три роки.

9.    Серед лікарських рослин є і отруй¬ні, а тому не можна торкатися губ, носа, очей, на не вимивши добре рук.

10.      Збираючи лікарські рослини, пам'ятай, що не тільки тобі од¬ному вони потрібні. Вони потрібні багатьом людям сьогодні.

Учитель    Група «Музикантів» приготувала пісню «Ой єсть в лісі калина», - допоможемо  їм.

Діти виконують пісню з відповідними рухами

Учитель    Група «Науковців» приготувала повідомлення про рослини, занесені до Червоної книги України.

3 учень    В Червону книгу ми занесли

 Світ неповторний та чудесний,

 Невже в майбутньому на світі

 Не будуть квітнуть дивні квіти –

4 учень    Конвалія й фіалки ніжні

 І вісник березня – підсніжник?

 Невже ми більше не побачим,

 Як сон-трава росою плаче,

5 учень    Троянда степу, квітка мрії

 Жар-цвітом землю не зігріє?

 Ми всі господарі природи,

 Тож збережемо її вроду.

6 учень    Сон великий – чарівна і цілюща рослина. Не зривайте даремно оберемки цих квітів, краще помилуйтеся ними в природі!

7 учень    Підсніжник звичайний – квітка надії – перебуває під загрозою і потребує охорони. Треба берегти його всюди, щоб навесні в наших лісах завжди розкривалися квіти надії.

8 учень    Зацвіла лілея, сонячна така!

 Тішуся я нею, тішиться ріка.

 Біло-білосніжно світиться вона.

 Довга її ніжка досягає дна.

 Стільки білій квітці променів дано,

 Що від неї світиться все піщане дно.

9 учень    Латаття біле – надзвичайно приваблива рослина, тому її всюди знищують. Ці рослини перебувають під державною охороною.

10 учень    Травневий ліс дарує неперевершені пахощі конвалії. Для того, щоб із насінини виросла нова рослина, потрібно 7 – 8 років. Тому її треба охороняти.

 Ці конвалії у гаї

 На галявині цвітуть.

 І ніде, ніде немає

 Кращих квіточок мабуть.

Діти виконують пісню «Три поради»

Учитель    Група «Пошуковців» проведе з вами вікторину «Зелена аптека». Хто правильно відгадає загадку отримає фішку.

Загадки

1. Стоять у лузі сестрички:

Золотенькі очка, біленькі вії. (Ромашки)

2.    Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Лілії)

3.    Лікувальну силу маю,

Жовтим цвітом розцвітаю.

Називають — ключ весни.

Як я звуся? Ти скажи! (Первоцвіт)

4.    Цвіте синьо, лист зелений. Квітник прикрашає.

Хоч мороз усе побив — Його не займає. (Барвінок)

5.    Червона, солодка, пахуча, росте низенько,

до землі близенько. (Суниця)

6.    Я перший розцвітаю серед гаю

І білий, наче сніг, я колір маю.

Хто я? Відгадайте!

Ви мене не ображайте.                                                                                                                        Не зривайте, не топчіть,

Хочу довго-довго жить.

Тож хто я? (Підсніжник)

7. Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло.

Згодом стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба)

8.Цвіте травневою порою,

Її знайдеш в затінку лісовому,

На стебельці, як намистинки в ряд,

Квіти духмяні висять. Хто я? (Конвалія).

9.    Ці квітки такі, мов те небо голубе,

Тоненькі, тендітні, ласкаві вони.

Послухай, як срібно дзвенить голосок:

Не треба, не треба зривати квіток. (Пролісок)

10.    На стеблинці волохатій

 Шість пелюсток лікувальних.

 Гарна квітка — навіть в сні. Хто я? (Сон-трава)

Активні учасники нагороджуються грамотою

 

11 учень        Всі ми, друзі, природи діти;

 Скільки сонця, краси, тепла!

 Мало тільки природі радіти –

 Захищайте її від зла!

12 учень        Все на землі, все треба берегти:

 І дерево, і птаха, і оту тварину.

 Не чванься тим, що цар природи ти,

 Бо, врешті, ти – лише її частинка. 

Категорія: екологічне виховання | Додав: tamara-ivanovna (11.06.2014)
Переглядів: 1300 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025Створити безкоштовний сайт на uCoz